Thursday, July 23, 2009

Woonverslag maandag 25 mei t/m dinsdag 2 juni 2009

Deze week stond voornamelijk in het teken van oudergesprekken. De ouders zijn erg tevreden en dat doet ons goed. Helaas gaan er aan het einde van dit schooljaar veel kinderen weg. Vijf kinderen gaan naar de bovenbouw. Vijf gaan naar de publieke school (om financiële redenen). Twee kinderen gaan verhuizen, en vijf kinderen gaan naar een speciaal klas.

Dat is best verdrietig, maar aan de andere kant ben ik wel opgelucht dat er niemand weggaat om ons. Hier zie je de kinderen achter de kasten aan het stofzuigen. Ze waren het halletje aan het zuigen en besloten dat het ook achter de kast gedaan moest worden (wat we daar niet allemaal vonden!). :-)

Jos heeft het afgelopen semester schaakles gegeven bij mij op school. Hij vond het op zich erg leuk om te doen, maar niet alle kinderen volgden die cursus vrijwillig. Veel ouders van deze school werken de hele dag, en de kinderen blijven de hele dag op school (en doen op sommige middagen een cursus). Desalniettemin vond hij het leuk om te doen.

Nu ik toch over school aan het vertellen ben, wil ik jullie even voorstellen aan mij lieve collega's (niet iedereen staat op de foto). Annet (links - Duits) en Tanisha (rechts - Engels) zijn de leerkrachten voor de tweede middenbouw.

Tanisha heeft me heel erg geholpen dit schooljaar en daarnaast is ze een goede vriendin van me geworden. Jeremy (links - Engels) en Olivier (rechts - Duits) zijn de leerkrachten van de bovenbouw.

Dat zijn dus Max zijn leerkrachten. Donderdag 28 mei kwam Nicole (mijn vriendin die terug is verhuisd naar de US) bij ons logeren. Vrijdag avond gingen we met nog wat andere vriendinnen samen uit eten. Die zondag aten we bij Pim en Marina. Max en ik hebben laatste gesquasht en hij vond het erg leuk. Nu zit hij op squash les, iedere zaterdag ochtend.

Ze doen veel aan conditie training en aan techniek. Ik kijk er naar uit om tegen hem te spelen als hij het een beetje kan :-). Dinsdag 2 juni zijn we met de klas naar de dierentuin geweest.

Dit zijn mijn klassenassistenten. (vlnr:) Nadja, Janina en Silke. Nadja heeft drie jaar stage gelopen op mijn school. Ze is nu afgestudeerd klassenassistent en gaat na de zomer aan het werk.

Janina gaat na de zomer aan de lerarenopleiding beginnen. Haar ouders zitten ook in het onderwijs. Ik werkte het liefste met Janina samen, wij voelden elkaar zo goed aan in de klas. Silke gaat ook verder studeren na de zomer.

En tenslotte mijn (Duitse) collega Alexandra. We zijn dit schooljaar goed op elkaar ingewerkt en ik ben blij met onze samenwerking!

1 comment:

Maartje Niekel said...

He he, ik begon al bijna te denken dat ik ook naar facebook moest verhuizen. Maar gelukkig ga je weer verder met je blog. Hoe is het met je? Hoe waren jullie verjaardagen? Ik begrijp dat je een motor hebt gekregen. STOER!
Hier druk, voorheen met school, toen met uitstapjes en visite en verjaardag Pim, nu met voorbereidingen voor de vakantie (we vertrekken overmorgen naar Graubunden met de tent). Schrijf rustig verder aan je blog. Ik vind het erg leuk om te lezen. :)