Wednesday, April 08, 2009

Reisverslag dinsdag 24 t/m zondag 29 maart 2009

Deze week stond in het teken van het observeren van kleuters. We moeten kijken of deze kleuters er klaar voor zijn om naar de middenbouw te komen. Onze middenbouw bestaat uit 'Forschülers'.

Dat zijn kinderen rond de 5-6 jaar. En we hebben groep 1 + 2. Volgend schooljaar zal ik ook nog een paar kinderen hebben in groep 3. Ik vind alle groepen even leuk en kan me goed vinden in deze leeftijdsgroep.

Ik weet dat er veel leerkrachten zijn die het liefste in een middenbouw willen werken, maar ik wilde altijd het liefste een bovenbouw. Op deze school werk ik nu liever in de middenbouw.


Ik denk dat mijn kennis om Engels te geven aan bovenbouw kinderen nog niet goed genoeg is. Zaterdag hebben we gewinkeld. Zondag zijn Max, Hugo en ik naar het Zoologisch museum in Zürich geweest. Daar hebben ze nu een tentoonstelling over Darwin. Wij hebben de afgelopen weken ook veel aandacht aan Darwin besteed.








Daarna zijn we met z'n drieën (Jos, Max en ik) uit eten geweest. De weken vliegen om... het weer wordt beter. Ik ben klaar voor de zomer!

1 comment:

Maartje Niekel said...

Hoe was het zoölogisch museum? En dan met name die Darwin tentoonstelling? Even Pim een beetje laten zien welke andere verhalen er nog zijn behalve het Scheppingsverhaal. Een paar bijbellessen op school en gelijk allemaal vragen over God. Zucht...