Tuesday, January 20, 2009

Woonverslag maandag 5 t/m 18 januari 2009

Heppi 2009! Ok, jullie weten allemaal dat ze bij de inbraak in de auto (zie vorig verslag) mijn telefoon hebben gepikt. Dus het eerste wat ik maandag heb gedaan, is een nieuwe foon kopen. Mijn oude telefoon had al 3.2 megapixels (niet slecht voor een telefoon), maar deze heeft 8.1 megapixels! Dus het eerste dat ik gedaan heb, is weer wat foto's maken. Hier is het resultaat:












Onze kat Vlieg was erg geschrokken van de auto-inbraak, hij was heel rustig en stil de eerste week na de vakantie. Hij is ook niet meer zo lang weg (dat zal wel weer veranderen als het weer beter wordt).

Het is koud in Zwitserland en het heeft gesneeuwd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit verslag 19 januari schrijf, het is alweer aan het dooien, maar ik weet niet meer precies wanneer het begonnen is. De laatste dagen heeft het geregend, maar morgen zou het weer gaan sneeuwen.



Vrijdag 9 januari heb ik Max naar het vliegveld gebracht. Ik mag dan altijd helemaal meelopen naar de gate en Max stapt meestal als laatste in. Het vliegtuig staat met de neus naar mij toe. Ik sta daar als enige (alle andere mensen zijn ingestapt) als een debiel te zwaaien.

Ik moet je erbij vertellen, dat als Max op een D, E of F stoel zit, hij me kan zien zwaaien (ik hem echter niet, maar dat mag de pret niet drukken).


Deze vlucht mocht Max in de cockpit blijven, zelfs tijdens de landing! Met een grote koptelefoon (de toren) heeft meneer 'geholpen'.

Verder hebben ze wat gekrabbeld. Zie de foto's. Max heeft het heel leuk gehad in Nederland, bij zijn vader, oma en familie. Jos en ik zijn uit eten geweest en naar de film (Bond). Ook hebben we Annika in het ziekenhuis opgezocht (nierstenen zo groot!). Het was fijn om even samen te zijn.

Maandag ben ik naar school geweest (fijn zo'n vrije dag) en 's middags heb ik Max opgehaald. Maandag avond hadden we een gezellige eet afspraak met Elena en Luigi. Wat een lieverds zijn het toch. Het was erg gezellig!

Dinsdag hadden we 's avonds een vergadering met de ouderraad. Twee vaders hebben een zoon in onze klas en toen ze zich voorstelden, gaven ze ons een compliment (dat hun kinderen het fijn hebben bij ons). Het zijn niet de meest kritiekloze ouders, dus het werd erg gewaardeerd!

Omdat ik geen foto's van de kinderen uit mijn klas durf te plaatsen, laat ik nu maar wat werk zien dat ze in mijn klas gemaakt hebben:












Vrijdag avond had ik een etentje met Libby, dat was zo gezellig! Ik kan uren met haar kletsen en we raken nooit uitgesproken.




Zaterdag gingen we skiën in Flumserberg (geen foto's gemaakt, wat een gemiste kans!). We hadden met wat googlers afgesproken en ook met mijn lieve vriendin Marie en haar man Cian. Pierce en Erin waren er natuurlijk ook bij. Na het skiën ging Max zijn vriend Pierce met ons mee naar huis, hij bleef logeren. Jos heeft pannenkoeken gebakken en ze hebben het enorm naar hun zin gehad.












De volgende dag gingen we sleeën. We hebben een hele mooie heuvel vlak bij en daar kan je echt enorm leuk vanaf sleeën. Na het sleeën hebben we wat gedronken en vervolgens Pierce op het station bij zijn lieve moeder afgegeven. We vonden het erg gezellig.

Zondag hebben we het rustig aan gedaan. 's Avonds zijn we uit eten geweest en hebben we een ijsje bij Mövenpick gegegten. Maandag had Jos vrij genomen en hebben we van alles geregeld en gedaan.


En toen begon de week weer echt... :-) x Joëlle

5 comments:

Anonymous said...

Even wat random comments:

Echt een goede kwaliteit camera zit er in je telefoon, zeg! Die foto's hadden net zo goed met een gewone camera gemaakt kunnen worden, echt mooi. En wat was Max een lucky bastard!! Echt cool dat hij in de cockpit mocht zitten, lijkt me fantastisch. O ja en wat zie je er mooi uit op die laatste foto :-)

Succes nog met jullie zware leventje.. al dat skiën en uit eten gaan, ik leef met jullie mee.

rene, laura, mick en maxime said...

O dat ziet er echt gezellig uit allemaal! Mooie foto's maakt je mobieltje. Dat restaurantje hè? Waar is dat? Ziet er zo lekker uit! Zien we elkaar snel? x Lau

Marie said...

Wat een leuk blogje weer! Fijn dat je weer 'op blog' bent, altijd leuk te lezen wat jullie allemaal doen. En wat maakt jouw mobiele goeie foto's zeg! Meer als 8 pixels, wow! Je moet je mobieltje es vaker laten weghalen ;-) Liefs & tot gauw....Marietje

Marie said...

Hey, ik heb gisteren een commentje geschreven en die is niet tevoorschijn gekomen...technisch probleempje misschien? liefs van hier, waar de zon stralend schijnt, ongelofelijk maar waar, m xxx

Hugo said...

Dag! Je heeft een nieuwe lezer!

Hmmm, my Nederlands is nie so goed nie, dalk vind jy dit interessant om bietjie Afrikaans te lees. ;-)