Thursday, July 23, 2009

Woonverslag maandag 4 t/m zondag 17 mei 2009

Veel te lang niet mijn reis/woon Blog bijgehouden, maar ik ben ook zo ontzettend druk geweest. Gelukkig voornamelijk met leuke dingen, maar ook veel werk.

In het weekend van 8 mei kwamen Andrea en Vincent naar Zürich. Ik heb ze een rondleiding gegeven (Vin had mijn school nog niet gezien) en 's avonds zijn we uit eten geweest. Zaterdag hebben Andrea en Vincent opgepast, zodat Jos en ik lekker samen weg konden. Zondag hebben we gewandeld.












Maandag (11 mei) was een drukke, maar fijne dag. 's Ochtends hadden Marie en ik weer in Zug afgesproken (in 'onze' Starbucks). Heerlijk om te kletsen met Marie, en time flies als we aan het kletsen zijn! 's Middags ging ik naar mijn oude school, Children First, om uitleg te geven over Montessori onderwijs en -materiaal. '
Max zijn nieuwe look... :-)

In deze maand, maar ook de volgende, heb ik veel oudergesprekken. Op veel scholen in Nederland voer je als leerkracht 10-minuten gesprekken, maar op mijn school duren de gesprekken tussen de 20-40 minuten per ouder! Daar betalen ze natuurlijk ook voor :-). Reken maar uit: 32 kinderen maar 30 minuten = 16 uur?

Vrijdag avond gingen we dansen. Eerst hebben we lekkere hapjes gegeten bij Erika thuis. Ik had een jurkje uit India meegenomen voor haar jongste dochter. Max mocht blijven slapen, hij heeft zich prima vermaakt met de dochters van Erika en Peter, en de buren. De volgende dag hadden we een sponsor run van school.


Niet alleen de kinderen liepen, maar ook leerkrachten, waaronder ik. Ik realiseerde me hoe slecht mijn conditie is geworden. Daarna rende de directie ook nog, maar die hadden al snel dokters nodig (zie foto).

Na de sponsor run ging Max bij zijn vrienden Louis en Aaron (broers) spelen. Jos en ik hebben een proefrit gemaakt op deze motor. Jos heeft hem daarna gekocht. Hij is bere trots.

No comments: