Saturday, December 20, 2008

Woonverslag maandag 8 t/m 22 december 2008

De laatste weken voor de kerstvakantie zijn altijd heel druk. Iedereen is moe, maar er moet juist nog heel veel gebeuren.

Iets wat niet gepland stond, maar toch gebeurde... was het aanschaffen van een nieuwe bank, een nieuwe keukentafel, kasje en bijzettafel. Toen Andrea er was hebben we dit aangaschaft en samen in elkaar gezet.












Woensdag avond had ik een feest met mijn D'Insle team. We bezochten eerst de eerst gebouwde kerk van Zürich. In de toren wachtte de wijn op ons. Daarna gingen we naar een (voor mij nieuw) restaurant en hebben we heerlijk gegeten en het erg leuk gehad. We waren met ruim 30 collega's (van alle leerkrachten tot de kok).


Donderdag middag was een rotdag. Ik had oppas geregeld voor Max, maar wilde hem ook laten zwemmen (les). Maar ik moest me ook nog omkleden voor het Google kerstfeest. Ik vroeg mijn oppas naar het zwembad te komen, zodat ze daar Max kon overnemen. Ik gaf haar mijn huissleutel en reed terug naar huis... alwaar ik natuurlijk niet naar binnen kon (zonder sleutel). Ik besloot terug te lopen naar het zwembad, hopende dat ik ze onderweg tegen zou komen. Maar zij hadden de bus genomen (foei, zwartrijden!). Toen ik na een uur weer thuis kwamen, had ik het wel even zwaar te pakken. Het leven gaat niet altijd over rozen voor een moeder. :-)

Ik heb mijn oppas een taxi laten bellen en die bracht me naar het feest. Daar heb ik heel veel bekenden en vrienden gezien, en ook nog even heerlijk gedanst (schoenen uitgetrapt).

Tijdens het kerstfeest spraken enkele Spoogler-vriendinnen me aan, of we elkaar nog zouden zien voor de vakantie. In al mijn enthousiasme nodigde ik ze uit voor dinsdag avond.












De kids hebben zich prima vermaakt met de X-box, en wij hebben nog even lekker kunnen bijkletsen. Deze laatste foto heb ik gemaakt vanuit de toren in de kerk.



Zaterdag hebben Max en ik heel leuk geskied met de Maynards :-). Max en Pierce kunnen ongeveer even goed skiën en je had ze moeten zien gaan! Wat een gezellige, maar drukke week was dit! De laatste week hebben we nog kerstliederen met de hele school gezongen (zie hier onder). Vrijdag opruimdag en toen... vakantie!!! Wat een prachtig jaar was het.

Hoeveel kan een mens meemaken in een leven, in een jaar of op een dag. Ik geniet in ieder geval en ik hoop dat Max dat later ook ziet; dat zijn moeder genoot van het leven, dat het leven een cadeautje is, waarmee je zelf mag bepalen wat je er mee wil doen.

x Joëlle

No comments: